Vild med Hello Kitty!

by Sladana Lazic

Hello Kitty blev tegnet af det verdensomspændende design- og distributionsfirma Sanrio i Tokyo i 1974, og i 1976 blev hun registreret som varemærke. Den søde japanske Hello Kitty-figur er altså over 30 år gammel, men er hottere nu end nogensinde før. Der findes mere end 22.000 produkter med Hello Kitty på markedet verden over, og hun er faktisk så hot, at modehuset Dior har fået tegneseriefiguren til at være model for hele vinterkollektionen. Dior har dermed gjort Hello Kitty til et modeikon. I Kittys hjemmeland, Japan, har man dedikeret adskillige sider i juninummeret af modebiblen Vogue til den søde Kitty.  

Hello Kitty er ikke kun forbeholdt små piger, for både den internationale modeverden (herunder den stilfulde chefredaktør for fransk Vogue, Carine Roitfeld) og Hollywood-stjernerne er vilde med den lille kat, som faktisk også har en familie. Kitty har både sine egne kæledyr og en tvillingesøster, Mimi. I 1990’erne begyndte Hollywood-stjerner som Mariah Carey (som har en Hello Kitty afdeling i sit hjem og går under kælenavnet Mimi – mon ikke MC er blevet inspireret til lige det kælenavn af den lille Kitty?), Britney Spears, Heidi Klum, Cameron Diaz, Lindsay Lohan og Paris Hilton at bruge Hello Kitty som et fashion-statement.

De mangefarvede Hello Kitty-ure er i august i år blevet relanceret herhjemme. Urene er designet i lyse farver og smarte former og varemærker som hjerter og blomster er indbegrebet af Hello Kitty universet, som på det seneste har fået fans hos både børn såvel som voksne.

Hvis du vil se mere Hello Kitty, så klik dig ind på victoriacoutures side, hvor du kan se resultatet af samarbejdet mellem det franske high-end-mærke Victoria Couture og Sanrio, nemlig et shoppeparadis med toppe, cashmerestrikbluser, kjoler og meget mere med den ikoniske Kitty-figur på.

Jeg er så glad for, at andre voksne er med på Hello Kitty-bølgen, for så er jeg nemlig ikke den eneste!